Problem att läsa nyhetsbrevet? Klicka här för att visa det i webbläsaren.

 

                             Linda`s Nyhetsbrev!                                 

 
 

Välkommen Till Nyhetsbrevet!

 

Ni har kommit till mitt nyhetsbrev som jag kommer att skicka ut två ggr/månad.
Detta brev lämnar jag ut via e-post och via mina bloggar.
Nyhetsbrevet kommer att handla om att hur man kan gå tillväga med att besöka olika arbetsgivare (om man är i det tillståndet med att byta jobb).

Jag har en del erfarenheter när det gäller att hur man lättast kan besöka olika abetsgivare.
Just nu så är jag i det tillståndet med att undersöka hur man kan lättast tjäna pengar via sin dator och internetuppkoppling.

 

                                     

 Det finns tusentals olika sajter med att hur man kan tjäna pengar online,men en sida som jag har börjat att utforska och det är clickbank som verkar vara ett bra program.
Denna sajt kan man gå in och teckna ett gratis konto och sedan så kan man välja antingen att man vill sälja egna produkter (om man har några) eller så kan man bli en affliate åt detta företag och börja att främja deras produkter och efter det så får man en "hoplinks" som man lägger in på en utav sina egna webbsidor eller bloggar.
Det är väldigt enkelt.
Jag själv har börjat att lägga ut en del hoplinks på mina bloggar.

Jag har själv tre bloggsidor som jag går in och lägger in nya inlägg på mina sidor.
Mina sidor är:http://vin1.bloggsida.se, http://sett.bloggproffs.se http://aftonbladet.se/blogg
Dessa länkar kan ni gå in och kika på om ni vill.

Om dessa tre bloggsidor som jag har,kan ni gå in och skriva i min blogg och vill ni då ha mitt nyhetsbrev så kan ni lämna in ert e-post adress så skickar jag mina nyhetsbrev till er.

 

                                       

Ni har nu sett lite utav mitt första nyhetsbrev och jag kommer att skriva flera nyhetsbrev ett par gånger emellan varven när det dyker upp mera nyheter som jag kommer att dela ut och dela med mig med er som vill ha mitt nyhetsbrev.

Tack för påhälsningen och ha en bra dag!

Linda!

Denna mall kan du använda som grund för en egen, mer anpassad, mall som passar dig och ditt nyhetsbrev. När du känner dig klar med mallen kan du enkelt skapa ett utskick utifrån mallen och därefter testa att skicka ett nyhetsbrev till dig själv för att se hur det blir i e-postprogrammet. Vi rekommenderar att du testar ordentligt, gärna i flera olika e-postprogram, innan du skickar ut nyhetsbrevet till din lista.

Lägga in bilder i nyhetsbrevet
Bilder lägger du in genom att ställa markören där du vill ha bilden och klicka på bildikonen (knapp med ett träd på) i verktygsfältet. Där kan du antingen välja att skriva in en webbadress till en bild eller bläddra bland dina bilder som du har laddat upp (eller kommer att ladda upp) här hos oss på Get a Newsletter.

Har du bilden vid ett textstycke och du vill att bilden ska ligga till höger eller vänster om texten kan du ställa in detta under fliken "Utseende" när du är inne på "Infoga/redigera bild". Där kan du även ställa in horisontal-/vertikalrymd, dvs. om du vill ha luft kring bilden.

Bilden som vi använder som exempelbild i brevhuvudet kan du enkelt byta ut genom att högerklicka på den och välja "Infoga/redigera bild". För att det ska bli riktigt bra rekommenderar vi att du ersätter den med en bild som är lika bred, 680 px (pixlar).

Lägga in länkar i nyhetsbrevet
En sak som är väldigt bra är att länka vidare till mer information kring det du skriver, mottagaren kan då utforska vidare och få ett större värde av ditt nyhetsbrev. I rapporten kan du se vilka länkar mottagarna klickar på och på så sätt se vad som är intressant och du kan skriva mer om i nästa nyhetsbrev.

För att lägga in en länk i nyhetsbrevet, markera den text du vill ha länkad och klicka på länkikonen (knappen som ser ut som en grå kedjelänk). Där skriver du i webbadressen du vill länka till eller väljer i länklistan (om du t.ex. vill länka till någon av våra förberedda länkar så som dela nyhetsbrevet på facebook etc.)

Radavstånd
När du klickar enter blir det automatiskt ett nytt stycke vilket innebär att avståndet till raden ovanför blir något större än vid en enkel radbrytning. Ibland kan det vara bra att kunna göra en enkel radbrytning istället för att få ett nytt stycke, då håller du nere shift samtidigt som du trycker enter.

 
     
 

Klicka här för att avsluta din prenumeration på nyhetsbrevet.